ایران و ایرانی رو عشقه!!

درسته که ایرانیان استار اولین نیست ولی برترین که هست

ایران و ایرانی رو عشقه!!

درسته که ایرانیان استار اولین نیست ولی برترین که هست

فناوری اطلاعات اختصاصی



 

اندروید و Jelly Bean

آ«لوبیای ژله‌ایآ» اندروید چند وقتی است که در حال به‌روز شدن است، که البته این به‌روزرسانی در نهایت از سوی Google I/O به شکل رسمی اعلام خواهد شد. همانند دیگر سیستم‌ها شایعاتی در زمینه تغییرات احتمالی این نسخه از اندروید در همه جا پخش شد، به همین دلیل هم در این نوشته به بررسی تمام اطلاعات اعلام شده درباره این لوبیای ژله‌ای می‌پردازیم:

1. تغییر UI طراحی شده برای این سیستم: Ice Cream Sandwich در حقیقت یکی از جدید‌ترین مدل‌های اندروید است، چرا که تغییرات بسیاری در این سیستم‌عامل اعمال شده و از لحاظ گرافیک جزو پیشرفته‌ترین سیستم‌های مطرح است. به همین مناسبت کمپانی گوگل برای افزایش قابلیت‌های سیستم‌عامل Jelly Bean به فکر افتاد تا تغییراتی در قسمت UI ایجاد کند که تغییراتی در قسمت نوار جستجو طراحی شده روی صفحه اصلی سیستم یکی از مهم‌ترین این ایده‌هاست.

2. استفاده از جستجوگر Chrome: طی اعلام منابع خبری کمپانی به جای استفاده از نرم‌افزار جستجوگر اندروید که تمام سیستم‌های پیشین به همراه داشتند، این نسخه اندروید‌ از برنامه کروم برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کند که این به نوبه خود هم می‌تواند خوب باشد و هم بد (یعنی کاملا بستگی به دیدگاه شما دارد). چرا که نکته مثبت استفاده از این برنامه سرعت بالای آن برای باز کردن صفحه‌های مختلف است، در حالی که نکته منفی آن ساپورت‌نشدن سایت‌هایی است که از طریق Flash Player طراحی شده‌اند، البته این نرم‌افزار در جستجوگر Stock پشتیبانی می‌شود.

3. بدون فلش: همان‌طور که می‌دانید کمپانی گوگل اعلام کرده است سیستم‌های‌عامل‌ اندروید بعد از Ice Cream Sandwich از هیچ‌یک از برنامه‌های فلش پشتیبانی نخواهد کرد. به همین دلیل احتمال می‌رود سیستم‌های‌عامل Jelly Bean اندروید نیز توانایی نمایش برنامه‌های فلش را برای کاربرانشان نخواهد داشت.

4. Built in file manager: بیشتر کاربران سیستم‌های اندروید می‌توانند تمام کارهای مورد نظر را با فایل‌های درون موبایل‌شان انجام دهند، ولی Stock اندروید دارای برنامه جداگانه مدیریت فایل یا همان File Manager نیست. تنها راه‌حل برای داشتن این برنامه دانلود آن از طریق Google Play است؛ زیرا کمپانی سازنده اندروید‌ها از قبل این نرم‌افزار را برای سیستم‌هایش نصب نکرده بود. با وجود این Jelly Bean برخلاف دیگر سیستم‌ها نرم‌افزار File Manager را به صورت کامل و بدون هیچ کاستی به همراه دارد.

5. Tablet Centric: طبق آمار اعلام شده از سوی کمپانی سازنده سیستم‌عامل لوبیای ژله‌ای اندروید ـ که مخصوص تبلت‌ها طراحی شده ـ تغییرات بسیاری را همراه خواهد داشت، بنابراین گوگل اولین تبلت نکسوسی را در I/O به نمایش خواهد گذاشت و با توجه به این موضوع سیستم‌های‌عامل جدید اندروید با Nexus‌های جدید در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت. به هر صورت چنانچه این سیستم‌عامل مخصوص موبایل هم مانند تبلت‌ها به روز شود، باعث خوشحالی بیشتر کاربران خواهد شد.

6. Voice assistant: همان‌طور که می‌دانید گوشی‌های اپل S4 دارای برنامه Siri برای انجام کارهای مربوط به صداست و کمپانی مایکروسافت هم برای سیستم‌عامل ویندوز 8 خود برنامه جدید تشخیص صدا را راه‌اندازی کرده است؛ بنابراین کمپانی گوگل برای برتری یافتن در عرصه رقابت از هر دو رقیبش در تلاش است نرم‌افزار مخصوص صدای ژله را به صورت لمسی طراحی کند. ولی اسم نهایی این برنامه هنوز معلوم نیست و شایعات حاکی است که این برنامه Majel نامگذاری شود.

7. به‌روزرسانی کیبورد مجازی: تغییرات نهایی کیبورد مجازی هنوز به طور کامل مشخص نشده است، ولی احتمال می‌رود که در این برنامه تغییراتی در زمینه عوض کردن زبان حروف ایجاد شود. مثلا شما تنها از طریق اعلام صوتی به موبایل زبان مورد نظرتان را انتخاب کنید.

http://dl.clip2ni.com/2011/6/1340998469_693jw8.gif

iOS 6

 

اپل بتازگی سیستم‌عامل iOS 6 خود را که جدیدترین سیستم‌عامل موبایل این شرکت است، طراحی کرده و به همین منظور در اینجا به بررسی قابلیت‌های جدید این سیستم‌عامل خواهیم پرداخت. اول از همه شما باید بدانید که iOS 6 دارای 200 قابلیت جدید در مقایسه با سیستم‌های‌عامل پیشین است، که در راس تمام این تغییرات Apple’s own Map قرار دارد. این قابلیت، برنامه‌ای سه‌بعدی برای نمایش تمام شهرهای دنیاست. در مرحله بعد نرم‌افزار سیری دچار تغییرات زیادی در زمینه نحوه کارکردش شد. برای مثال تغییراتی در زمینه دانستن اطلاعات مربوط به ورزش، فیلم‌ها و رستوران‌ها و همراه داشتن نقشه‌هایی جدیدتر برای نمایش به تمام کاربران.

بنابراین شما می‌توانید از برنامه سیری هرآنچه را می‌خواهید بدانید سوال کنید، مثلا بپرسید بلندقد‌ترین فوتبالیست کیست؟ یا چه فیلم‌هایی در حال حاضر روی پرده سینما نمایش داده می‌شود؟ یا چه رستورانی غذای مورد علاقه شما را دارد؟ علاوه بر اینها برنامه سیری می‌تواند نرم‌افزار‌های دیگر موبایل‌تان را نیز برای شما باز کند تا در صورت علاقه، کارهای مورد نظر‌تان را انجام دهید.

نرم‌افزار Facebook این سیستم‌عامل تصاویر و نقشه‌های بسیار زیادتری را با خود به همراه خواهد داشت، پس شما می‌توانید به آسانی تصاویر و نقشه‌های مختلفی را که روی دیگر نرم‌افزار‌ها موجود است، در فیس‌‌بوک به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، شما می‌تواند با استفاده از Notification center موبایل‌تان status فیس‌بوک‌تان را تغییر داده و هر آنچه را که می‌خواهید روی صفحه‌تان بنویسید.

اپل از نقشه‌های موجود در Google برای نمایش مکان‌های مختلف به کاربرانش استفاده می‌کند. این نقشه‌ها شامل فهرستی بالغ بر صد اسم مختلف برای شرکت‌های متفاوت است، پس هر شرکتی را که در هر ناحیه باشد، می‌توانید به آسانی پیدا کنید. در ضمن این نقشه‌ها با استفاده از نرم‌افزار سیری کارهای مورد نظرتان را برایتان انجام می‌دهد، فقط لازم است شما از طریق صدا ‌خواسته‌تان را به موبایل اعلام کنید، نشانی دقیق مکان مورد نظر در برابر‌تان قرار خواهد گرفت.

نقشه‌ها قابلیت نمایش شهر‌های مختلف را از طریق Flyover دارد، در حقیقت از این طریق شما می‌توانید نمای کلی شهر‌های بزرگ را به آسانی تماشا کنید.

علاوه بر این در این سیستم جدید شما می‌توانید از طریق ارسال sms به تماس‌هایتان پاسخ دهید؛ پس چنانچه در جلسه کاری قرار دارید، می‌توانید به تماس مورد نظر پاسخ نداده، ولی بلافاصله sms ارسال کنید تا دوست‌تان بفهمد مشغول به کار هستید و نمی‌توانید پاسخگو باشید.

طی طراحــــی‌های انجام شـــده برنامه Do not Disturb به شما کمک می‌کند در صورت تمایل نداشتن به پاسخ‌دادن تماس شخص خاصی، تلفن‌تان را در حالت Mute قرار دهید.

http://dl.clip2ni.com/2011/6/1340998469_693jw8.gif

ویکی‌لیکس فعالیت خود را از سر گرفت

وب‌سایت ویکی‌لیکس که طی چند روز گذشته به دلیل حملات خرابکارانه از نوع DDOS به سرورهایش از کار افتاده بود فعالیت خود را از سر گرفت.
یک گروه هکری با نام AntiLeaks در شبکه اجتماعی توییتر مسئولیت این حملات خرابکارانه را برعهده گرفته و مدعی شده است که دلیل این امر درخواست پناهندگی سیاسی جولیان آسانژ از اکوادور بوده است.
این گروه در صفحه توییتر خود نوشته است: ما این کار را کردیم تا توجهات را به خودمان جلب کنیم. ما جوانان شهروند آمریکا هستیم و از تلاش‌های جولیان آسانژ برای دریافت پناهندگی سیاسی از اکوادور نگران هستیم. آسانژ، رهبر نوع جدیدی از تروریسم است و ما این اقدام را انجام دادیم تا نسبت به تلاش وی برای فرار از چنگال قانون اعتراض کنیم.

http://dl.clip2ni.com/2011/6/1340998469_693jw8.gif

انقلابی در طراحی و کارایی خارق العاده در دوربین های خانواده ST از سامسونگ

کمپانی سامسونگ به عنوان پیشرو در صنعت رسانه های دیجیتال و تکنولوژی های مربوط به آن ، امروز از جدیدترین خانواده دوربین های دیجیتال خود ملقب به ST ، پرده برداشت. دوربین های ST88 و ST68 دارای کیفیت تصویر 16.1 مگاپیکسل و همراه با طراحی زیبایشان مجموعه ای بی نظیر و  قدرتمند را تشکیل می‌دهند.
به گزارش ICTPRESS ؛ تمام اعضای خانواده ST در حدی ابعادشان فشرده است که به راحتی داخل جیب جا می‌شوند و می‌توان آنها را برای ثبت خاطرات ، در همه جا با خود همراه داشت. هر مدل در رنگ های متنوعی ارائه می‌شود تا جوابگوی سلایق مختلف باشد. مدل ST88 با رنگ های مشکی، سفید و قرمز و مدل‌ ST68 در پنج رنگ متفاوت در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. بدنۀ صیقل خوردۀ این خانواده تعریف جدیدی از طراحی ظاهری را ارئه کرده است.
به لطف تکنولوژی تثبیت نوری تصاویر در ST88 ، امکان ثبت تصاویری شفاف و  استوار برای عکاسان ( برای همه و در هر جا ) فراهم است. بدون داشتن هیچ تجربه ای . حتی در صورت کم شدن نور نیز نباید در مورد کیفیت تصاویر خود نگران باشید ، چرا که لنز هوشمند F2.5 با زاویه عریض 25 میلیمتر گزینه ای ایده آل برای ثبت تصاویر در نور کم است، چرا که این لنز توانایی خاصی در شکار نور برای شما دارد. شایان ذکر است که این لنز روی هر دو عضو این خانواده به کار گرفته شده است. تمامی مدل هایی که دارای  زوم اپتیکال 5X  هستند سبب می شود تا هیچ جزییاتی از دید دوربین شما پنهان نماند در زمانی که تصمیم به بررسی دقیقتر میگیرید. تمامی تصاویر با سنسور CCD و کیفیت 16 مگاپیکسل ثبت می‌شوند و این بدان معناست که خانوادۀ ST تصاویری بی‌نظیر و فوق‌العاده را با خود به همراه می‌آورند.
مدل  ST68 دارای قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 720p و سرعت ثبت تصویر 30 فریم بر ثانیه هستند. با استفاده از این قابلیت کاربر می‌تواند تصاویری بی‌نقص را ثبت کند و به لطف کیفیت بالای تصاویر آن‌هار با افتخار با دوستان و خانواده اش به اشتراک گذارد. در مدل ST88 می‌توانید تصاویر را در آن واحد و از طریق نمایشگر hVGA LCD و 3 اینچی دوربین، با دیگران به اشتراک گذارید.
آقای میونگ سون آپ معاون ارشد و مسئول بخش تجارت تصاویر دیجیتال در سامسونگ، چنین می‌گوید : تمرکز خانواده ST همواره بر این بوده که مشتری را در امر عکاسی به بهترین تبدیل کند. این امر به لطف دوربین هایی با قابلیت حمل و نقل بالا، ممکن گشته است؛ فراموش نکنید که طراحی و ظاهر یک دوربین بیانگر شخصیت شخصی شما نیز خواهد بود. خانواده ST نتیجه ای فوق‌العاده محسوب می‌شوند که از ترکیب طراحی و رنگ بندی های برجسته و امکان ثبت تصاویری با کیفیت ممتاز بوجود آمده‌اند. فراموش نکنیم که امکاناتی مانند OIS و ثبت تصاویر پانوراما به صورت زنده، سبب شده تا کاربران به داشتن دوربین‌های این خانواده افتخار کنند.

http://dl.clip2ni.com/2011/6/1340998469_693jw8.gif

ورود جدیدترین مانیتور سبز به بازار

مانیتور27 اینچی LED جدیدی را وارد بازار کرده‌است که برای نمایش بازی‌های رایانه‌ای، سینمای خانگی و سایر مالتی‌مدیاها بسیار مناسب به‌نظر می‌رسد.

این مانیتور که e2752vh نام دارد از سری مانیتورهای پربازده و با بهره‌وری بالا موسوم به سری مانیتورهای سبز است که ضمن برخورداری از کیفیت HD، توانایی نمایش 16.7 میلیون رنگ را نیز داراست. e2752vh زیبا رزولوشنی برابر1920أ—1080 داشته و با دو اسپیکر داخلی 2.5 واتی، صدا را با کیفیت فراگیر و ارتقاءیافته SRS پخش می‌کند.
در طراحی این مانیتور کوشش شده است تا بیشترین امکان صرفه‌جویی در مصرف انرژی فراهم آید و به همین دلیل دارنده برچسب ENERGY STAR با درجه طلایی است. به‌عنوان مثال eSaver موجود در این مانیتور به کاربر اجازه می‌دهد که حالت‌های مختلف حفظ انرژی را حتی برای وقتی که از مانیتور استفاده نمی‌کند نیز، تنظیم کند. این مانیتور باریک، ضمن برخورداری از طراحی ارگونومیک و مناسب با نیاز کاربر، قابلیت نصب روی دیوار را داشته و جایگیری سیم‌های آن در پشت دستگاه به شکلی است که ظاهری شیک را برایش به ارمغان آورده است.
ویژگی دیگر e2752vh این‌است که علاوه بر منوی اصلی که اجازه تنظیمات تصویری را به شما می‌دهد، می‌توانید از گزینه iMenu نیز به این منظور استفاده کنید. همچنین نرم‌افزار Screen+ این مانیتور نیز به شما این امکان را می‌دهد که صفحه نمایش را به چهار قسمت، برای انجام چهار کار متفاوت و همزمان تقسیم کنید و نیازی به جابجایی مداوم صفحات نداشته باشید.
لازم به یادآوری ‌است که نسبت کنتراست این مانیتور، مانند نمونه‌های قبلی 20,000,000:1 است و به همین دلیل شفافیت تصویری مناسبی را در حین پخش ویدئوها یا اجرای بازی‌ها به کاربر عرضه می‌کند.

http://dl.clip2ni.com/2011/6/1340998469_693jw8.gif

این هفته اصلاحیه های مایکروسافت برای ماه آگوست منتشر می شوند

بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت مهندسی شبکه گستر، طبق اطلاعیه شرکت مایکروسافت، سه شنبه 24 مرداد ماه، اصلاحیه های امنیتی جدید برای ماه میلادی آگوست منتشر خواهد شد.

این ماه شاهد انتشار 9 اصلاحیه امنیتی خواهیم بود که بیش از نیمی از آنها دارای درجه اهمیت "حیاتی" (Critical) هستند.
به گزارش ICTPRESS اصلاحیه های این ماه برای انواع محصولات مایکروسافت هستند. سیستم عامل Windows، نرم افزار Office، Exchange، SQL و مرورگر IE تنها بخشی از محصولاتی هستند که این ماه ترمیم خواهند شد.
برای سومین ماه متوالی، شاهد انتشار اصلاحیه برای مرورگر IE هستیم. همان طور که مایکروسافت قول داده بود، منبعد سنت قدیمی یک ماه در میان، برای انتشار اصلاحیه های IE کنار گذاشته شده و هر موقع که لازم باشد، برای این مرورگر اصلاحیه ارائه خواهد گردید.
اغلب شرکت ها و سازمان های بزرگ از سه نرم افزار SQL ،Exchange و SharePoint استفاده های حیاتی می کنند و هر موقع که اصلاحیه ای برای هر یک از این نرم افزارها منتشر می شود، مدیران شبکه تحت فشار هستند که هر چه زودتر اقدام به نصب اصلاحیه های جدید کنند. این ماه، فشار مضاعف شده و مایکروسافت به طور همزمان اصلاحیه هایی برای SQL و Exchange منتشر کرده است.
شرکت مایکروسافت آخرین باری که نرم افزار Exchange را اصلاح کرد، بیش از یک سال و نیم قبل بود که برای Exchange 2007 اصلاحیه ای منتشر کرد. اصلاحیه این هفته برای Exchange 2007 و Exchange 2010 خواهد بود.
این اصلاحیه نقطه ضعفی را که مربوط به نرم افزار Oracle است ترمیم می کند. نرم افزار مورد بحث شرکت Oracle در نرم افزار Exchange به کار گرفته شده است. این نقطه ضعف مدتی است که توسط Oracle برطرف شده ولی تاکنون مایکروسافت اقدامی برای ترمیم آن نکرده و تنها به انتشار هشدار امنیتی درباره آن بسنده کرده بود.
از جمله اصلاحیه های این ماه که باید مورد توجه مدیران شبکه قرار بگیرد اصلاح مرورگر IE است که دارای درجه اهمیت "حیاتی" است و چهار نقطه ضعف ناشناخته را در این مرورگر برطرف خواهد کرد. این اصلاحیه شامل تمام نسخه های قدیمی و جدید مرورگر IE می شود.
از دیگر اصلاحیه های حیاتی و مهم، اصلاحیه برای بخش ActiveX در سیستم های عامل Windows است. به ویژه اینکه این اصلاحیه شامل سیستم عامل قدیمی Win XP هم می شود. این سیستم عامل از بسیاری از فناورهای امنیتی که در نسخه های جدیدتر Windows وجود دارند، بی بهره است و لذا میزان آسیب پذیری Win XP بیشتر از سایر نسخه های Windows خواهد بود.
اطلاعات بیشتر درباره اصلاحیه های امنیتی مایکروسافت برای ماه آگوست، در هفته آینده منتشر خواهد شد.

http://dl.clip2ni.com/2011/6/1340998469_693jw8.gif

جاسوس افزار Gauss؛ عضو جدیدی از خانواده Flame

یک جاسوس افزار جدید که عمدتاً در منطقه خاورمیانه فعال است، به تازگی شناسایی شده است.

شواهد اولیه نشان می دهد که ساختار و عملکرد این جاسوس افزار مشابه ویروس های مشهور اخیر (stuxnetو Flame) که در حملات سایبری علیه ارگان دولتی کشور دخالت داشتند، است.

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی شبکه گستر ؛ طبق هشدار امنیتی شرکت McAfee، این بدافزار مانند ویروس هایStuxnetو Flame از بخش های مستقلی تشکیل شده که در کنار همدیگر، به صورت یکپارپه عمل می کنند. هر بخش مسئولیت و عملکرد خاصی را بر عهده دارد. در نامگذاری هر یک از بخش های این بدافزار از نام ریاضیدانان مشهور دنیا استفاده شده و بخش اصلی بدافزار دارای نام Gauss (ریاضیدان و فیزیکدان مشهور آلمانی) است.
برخی از بخش های بدافزار Gauss که مورد بررسی و تحلیل کارشناسان شرکت McAfee قرار گرفته نشان می دهند که دارای قابلیت هایی نظیر افزودن برنامه های جانبی (Plug-in) به مرورگرها، آلوده سازی حافظه های USB و اجرای دستورات Java و Active X هستند.
بر اساس اطلاعیه شرکت McAfee، هدف اصلی بدافزار Gauss جمع آوری مشخصات سیستم، مشخصات کارت شبکه و BIOS، مجوزهای پست الکترونیکی، مجوزهای سایت های اجتماعی و مجوزهای دسترسی به سیستم های بانکداری الکترونیکی است. جمع آوری هر یک از این اطلاعات نیز بر عهده بخش های مختلف بدافزار Gauss است.
بدافزار Gauss برای رسیدن به اهداف مورد نظر، مانند ویروس های هم خانواده قبلی خود، از نقاط ضعف سیستم عامل و نرم افزارهای کاربردی سوء استفاده می کند. در حال حاضر، مشخص گردیده که این بدافزار از یک نقطه ضعف قدیمی (CVE-2010-2568) که ویروسStuxnetبرای اولین بار آن را جهت آلوده کردن حافظه های USB Flash به کار برد، استفاده می کند. البته بدافزار جدید Gauss این قابلیت را هم دارد که تحت شرایط خاص، حافظه های USB را که قبلا آلوده کرده، پاکسازی نماید و از آنها برای نقل و انتقال اطلاعات جمع آوری شده از سیستم هایی که به اینترنت دسترسی ندارند تا مستقیما با مرکز فرماندهی Gauss ارتباط برقرار کنند، استفاده کند.
این عمل می تواند نشان دهنده این باشد که بدافزار Gauss به دنبال سیستم های مهم و حساسی است که اغلب به روز نمی شوند. نقطه ضعف مورد بحث، دو سال قبل پس از کشف ویروسStuxnetبه طور اضطراری توسط شرکت مایکروسافت ترمیم و اصلاح شد. ولی سیستم های مهمی که امکان توقف و راه اندازی مجدد (Reboot) آن وجود ندارد و یا به اینترنت متصل نیستند تا از این طریق مورد حمله و آسیب قرار گیرند، احتمالاً هنوز فاقد این اصلاحیه مایکروسافت می باشند و همچنان نسبت به این نقطه ضعف آسیب پذیر هستند.
کارشناسان شرکت ضد ویروس Kaspersky هم معتقد هستند که هدف اصلی بدافزار Gauss کنترل عملیات بانکی در بانک های خاورمیانه جهت جمع آوری اطلاعات از نقل و انتقالات مالی مرتبط با برخی گروه های سیاسی و نظامی منطقه است. طبق اعلام Kaspersky، بدافزار Gauss قابلیت تشخیص و کنترل حساب های بانکی در بانک های Bank of Beirut، FBLF، Bloom Bank، Byblos Bank، Fransa Bank و Credit lebanaisرا دارد. همچنین مشاهده شده که عملیات کاربران ساکن در خاورمیانه در سایت های بانک Citibank و سایت مالی PayPal نیز تحت نظر این بدافزار قرار داشته اند.
میزان آلودگی به بدافزار Gauss چندان مشخص نیست ولی تصور نمی شود که گسترده باشد. برخی آمارهای آلودگی به چند صد تا چند هزار سهم سیستم آلوده اشاره می کنند اغلب این سیستم های آلوده در کشور لبنان، حکومت مستقل فلسطین و اسرائیل شناسایی شده اند. تاکنون هیچ گزارشی از آلوده به ویروس Gauss در ایران دریافت نشده است.
طبق اعلام برخی مراکز و شرکت های امنیتی، ویروس Gauss دو ماه قبل برای اولین بار مشاهده گردید ولی قبل از آنکه عملکرد و رفتار آن مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد، با از کار افتادن مرکز فرماندهی Gauss، فعالیت بدافزار نیز متوقف گردید. در حال حاضر نیز بدافزار Gauss غیرفعال است و بدون ارتباط با مرکز فرماندهی، هیچ عملیاتی را انجام نمی دهد. البته بر اساس برخی مدارک و شواهد، تعدادی از کارشناسان امنیتی معتقدند که این بدافزار از یک سال قبل فعال بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد