ایران و ایرانی رو عشقه!!

درسته که ایرانیان استار اولین نیست ولی برترین که هست

ایران و ایرانی رو عشقه!!

درسته که ایرانیان استار اولین نیست ولی برترین که هست

عناوینی که دانستن آنها واجب است

چند دلیل خوب برای مصرف بیشتر سیر



 

 

به گزارش زلال نیوز سیر برای پیشگیری از دیابت نوع 2 نیز موثر است. به خاطر این که ترکیبات آن به کبد کمک می‌کند تا مازاد قند خون را دفع کند.

 

فرق زیادی نمی‌کند سیر تازه میل کنید یا سیر ترشی. سیر شهرت زیادی برای حفظ سلامت بدن به خصوص قلب دارد. این ماده‌ی غذایی مفید باعث می‌شود خون به راحتی در رگ‌ها در جریان باشد.

 

مسئله ای که برای سلامت قلب لازم است. از این گذشته سیر می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را نیز کاهش دهد. با ما همراه باشید تا سیری هر چند کوتاه در دنیای سیر داشته باشیم.

بدانید و آگاه باشید که...

بدانید و آگاه باشید که سیر با عوامل بروز بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 مقابله می‌کند. عواملی مانند فشار خون، کلسترول و قند خون بالا و غیره. تأثیر سیر در مقابله با سرطان‌ها نیز قابل ستایش است.

اما امان از معده های حساس. افرادی که معده‌ی حساسی دارند با خوردن سیر دچار سوزش معده می‌شوند. برای همین نمی‌توانند آن طور که باید از این ماده‌ی غذایی مفید استفاده کنند. یادتان باشد که سیر برای کاهش و بهبود میخچه‌ی پا هم موثر است.

 

مشکل دیگر بوی سیر است که باعث می‌شود خیلی‌ها از خوردن آن منصرف شوند. می‌توانید با جویدن جعفری این مشکل را تا حد زیادی برطرف کنید. باید بدانید با مصرف منظم و طولانی مدت سیر می‌توانید از خواص بی‌شمار آن، آن طور که باید و شاید بهره‌مند شوید.

سیر و فشار خون بالا

برای مقابله با فشار خون بالا از سیر تازه یا سیر ترشی استفاده کنید. زمانی که سیر خرد یا کوبیده می‌شود آنزیمی به نام «آلیسین» تولید می‌کند که برای کنترل فشار خون بالا بسیار موثر است. در واقع این ماده باعث افزایش قطر رگ‌های خونی می‌شود و به این ترتیب خون به راحتی در آن به جریان در می‌آید و فشار خون نیز پایین می‌آید.

باید بدانید که سیر همچنین یک ماده‌ی غذایی ادرار آور است و برای همین حجم آب بدن را کاهش می‌دهد به این ترتیب هم حجم و فشار خون را کاهش می‌دهد.

سیر، کلسترول و قند خون بالا

تشکیل جرم در رگ‌های خونی به اکسید شدن کلسترول بد خون مربوط می‌شود. سپس پلاکت‌های خون به هم وصل می‌شوند و به این ترتیب خطر مسدود شدن رگ‌های خونی بالا می‌رود. سیر تازه یا سیر ترشی مانع اکسید شدن کلسترول می‌شود و جریان خون را روان‌تر می‌سازد. به همین خاطر هم امکان تجمع پلاکت‌ها و تشکیل لخته‌های خونی را کاهش می‌دهد.

توجه داشته باشید که سیر برای پیشگیری از دیابت نوع 2 نیز موثر است. به خاطر این که ترکیبات آن به کبد کمک می‌کند تا مازاد قند خون را دفع کند.

 
سیر و انواع سرطان‌ها

ترکیبات سیر تازه یا سیر ترشی روی برخی از آنزیم‌ها تأثیر می‌گذارد و به این ترتیب مولکول‌های سرطان زا را در ناحیه‌ی کولون و کبد از بین می‌برد. به این مولکول‌ها که به DNA سلول‌ها آسیب می‌رسانند سلول‌های سرطان‌زا می‌گویند.

سیر همچنین از تشکیل تومورهایی در معده، گردنه رحم و غیره نیز پیشگیری می‌کند به خاطر این که به کبد کمک می‌کند تا مولکول‌های سرطان زا را تشخیص داده و آن‌ها را دفع کند.

سیر و سیستم ایمنی بدن

اگر در فصل سرما و زمانی که بیماری‌های زمستانی همه گیر می‌شوند به طور مرتب سیر میل کنید از آنفلوانزا و سرماخوردگی در امان خواهید بود. این ماده‌ی غذایی مفید سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و به همین دلیل نمی‌گذارد شما دچار بیماری‌های فصل سرما بشوید.

نگاهی به تقویت سیستم ایمنی بدن

سیر و میخچه

زمانی که پوست پا سابیده می‌شود میل به ضخیم شدن پیدا می‌کند و به این ترتیب سرو کله‌ی پینه ها نیز پیدا می‌شود. برای مقابله با این پدیده باید هر هفته پوست‌های اضافه را جدا کنید. برای این کار در حمام زمانی که پوست پاها نرم می‌شوند با سنگ پا پوست قسمت‌هایی که ضخیم شده است را بسابید.

یک روش سنتی و طبیعی برای مقابله با این مزاحم‌های دردناک استفاده از سیر است. هر روز دو تا سه مرتبه چند حبه سیر را در پانسمان پیچیده و روی میخچه ببندید. بعد از 3 هفته خواهید دید که سیر، میخچه و پینه را از بین می‌برد.

سیر و انگل

در طب سنتی برای دفع کرم کودکان بالای 3 سال از سیر استفاده می‌کردند. البته باید به میزان و مدت زمان استفاده از آن دقت شود.

سیر همچنین برای دفع انگل‌های روده موثر است. توجه داشته باشید که شش تا دوازده حبه سیر معادل یک عدد قرص آنتی‌بیوتیک عمل می‌کند. این ماده‌ی غذایی به درمان اسهال خونی ناشی از مصرف آب راکد نیز کمک می‌کند.

http://dl.clip2ni.com/2011/6/1340998469_693jw8.gif

۵ خوراکی که کلسترول را کاهش می‌دهند

 

متخصصان هندی مصرف پنج نوع غذا که در کاهش کلسترول بد موثرند را توصیه کردند.

 

افکارنیوز: این متخصصان خوراک و مواد غذایی که ذیلا معرفی می‌شوند را در کاهش کلسترول مفید می‌دانند:

جو، خوراکی با فیبر بالا

خوردن یک کاسه بلغور جو می‌تواند یک روش در کاهش سطح لیپوپروتئین‌ها که به عنوان کلسترول بد شناخته می‌شوند باشد که به صورت فیبر محلول است. در حال حاضر، این فیبر محلول به کاهش جذب کلسترول در خون کمک می‌کند. مصرف به طور منظم حدود پنج گرم از این فیبر محلول، بسیار مفید است. جو در نان، کلوچه و انواع مختلفی از مواد غذایی دیگر وجود دارد که می‌تواند در زمان صبحانه مصرف شود.

روغن زیتون

روغن زیتون حاوی عوامل کاهنده کلسترول و آنتی اکسیدان‌هاست که به کاهش کلسترول بد کمک می‌کند و این در حالی است که بر روی کلسترول خوب بی تاثیر است.

سعی کنید در رژیم غذایی روزانه خود، ۲۳ گرم روغن زیتون را جایگزین سایر روغن‌ها نمایید.

چای سبز

نوشیدن یک فنجان چای سبز می‌تواند به میزان قابل توجهی در کاهش کلسترول بد موثر باشد.

چای سبز همچنین مانع از لخته شدن خون می‌شود و در تقویت قلب و پیشگیری از سکته مغزی و سایر بیماری‌های قلبی عروقی موثر است.

مغزها

به گفته متخصصان تغذیه، مغزها مسدود کننده جذب کلسترول در خون و نیز کاهش دهنده میزان تری گلیسرید است و در نتیجه باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود. مغزها حاوی مقدار کافی از پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و چربی‌های غیراشباع شده است که می‌تواند کاهنده کلسترول باشد.

سویا

سویا به خودی خود یک غذای ارزان و از نظر تغذیه کامل است و به کاهش کلسترول کمک می‌کند. سویا یک منبع غنی از ویتامین‌ها، کلسیم، فسفر و آهن است و همچنین به عنوان جایگزین مناسبی برای چربی‌های حیوانی محسوب می‌شود.

http://dl.clip2ni.com/2011/6/1340998469_693jw8.gif

۱۴ خاصیت شگفت‌انگیز آب برای بدن

 

یکی از فواید آب جلوگیری و درمان سوزش معده است. این عارضه ممکن است به احتمال نشانه‌ی کمبود آب در بخش فوقانی دستگاه گوارش بوده و نشانه‌ی مهم تشنگی بدن است.

 

افکارنیوز: آب منبع خوبی برای حفظ و شادابی پوست به شمار می‌رود، برای سلامت قلب مفید است، انرژی را افزایش داده و باعث کاهش وزن است.

آب ترکیب اصلی نسوج بدن است و به طور متوسط حدود ۶۵ درصد وزن بدن یک شخص بالغ را آب تشکیل می‌دهد که این مقدار برای کودکان بیشتر است.

۱ - آب و سلامت پوست

قبل از هر چیز باید بدانید آب منبع خوبی برای سلامت پوست است و با از بین بردن سموم بدن باعث شفافیت طبیعی پوست شما خواهد شد. خطوط ریز و شیارهای پوست به هنگام کمبود آب، بیشتر و عمیق‌تر می‌شوند. نوشیدن آب باعث چاق‌تر شدن سلول‌های پوستی و کاهش چین و چروک و جوان کردن پوست می‌شود. همچنین آب باعث بهبود بخشیدن به جریان خون در پوست می‌شود و پوست را از وجود ناخالصی‌ها پاک می‌کند و امکان تغذیه بهتر پوست را فراهم می‌کند.

۲ - آب و سلامت قلب

با نوشیدن مقدار آب توصیه شده در روز، می‌توان از بروز حملات قلبی پیشگیری و یا احتمال ابتلا به آن را کاهش داد. طی تحقیق منتشره در نشریه آمریکایی «اپیدمیولوژی»، احتمال مرگ ناشی از حملات قلبی، در کسانی که روزانه بیش از ۵ لیوان در روز آب می‌نوشند نسبت به کسانی که کمتر از ۲ لیوان در روز آب می‌نوشند، ۴۱ درصد کاهش می‌یابد.

۳ - آب و افزایش انرژی بدن

میزان انرژی در کسانی که روزانه به مقدار کافی آب می‌نوشند نسبت به افرادی که بدنشان با کمبود آب روبروست، از سطح بالاتری برخوردار است. کم آبی در بدن می‌تواند منجر به سستی و خواب‌آلودگی و در نهایت ضعف عضلات و سردرد شده و همچنین سوخت و ساز بدن را کاهش دهد.

شما در بسیاری از مواقع بدون این که کاری انجام داده باشید احساس خستگی می‌کنید، علت این خستگی ممکن است کمبود آب بدن باشد. آب باعث انتقال اکسیژن و سایر مواد غذایی به سلول‌های بدن می‌شود و کمبود آن باعث اختلال در رسیدن این مواد به سلول‌ها می‌شود. اگر بدن شما به اندازه کافی پر آب باشد، قلب شما نیز مجبور نیست برای رساندن خون به نقاط مختلف بدن، با شدت بیشتری کار کند.

۴ - آب و حفظ تناسب اندام

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، بدانید که آب باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود و باعث می‌شود احساس سیر بودن به شما دست دهد. بنابراین سعی کنید به جای نوشیدن نوشیدنی‌های پر کالری، آب بنوشید. همچنین چنانچه شما یک لیوان آب یخ بنوشید بدن شما بایستی این آب را گرم کند، در نتیجه مقداری از این گرمای مورد نیاز را از سوزاندن چربی‌ها به دست می‌آورد. آب می‌تواند با تحریک بدن با این تفکر که «پر است» از افزایش وزن پیشگیری کند و به این ترتیب شما را از افراط در خوردن غذاها باز دارد.

۵ - آب و سلول‌های بدن

آب، حلالی است که در آن بسیاری از موادی که برای اعمال سلولی لازم است حل می‌شود. آب موادی را که در خود حل کرده است در بدن انتقال داده و از طریق خون و مایع بین سلولی در اختیار سلول‌ها قرار می‌دهد. واکنش‌های بیولوژیکی داخلی بدن در حضور آب انجام می‌شود. آب برای اعمال داخلی مهمی مانند هضم، جذب و دفع مواد زائد و بسیاری اعمال دیگر ضروری است و موجب تنظیم حرارت در بدن می‌شود.

۶ - آب و بهبود کارکرد دستگاه گوارش

آب باعث سهولت حرکت مواد دفعی در روده می‌شود و از بروز یبوست پیشگیری می‌کند. در واقع آب نیز همانند فیبرها باعث بهبود کارکرد دستگاه گوارش می‌شود. جذب بعضی از مواد معدنی از دستگاه گوارش با کمک مولکول‌های آب انجام پذیر است.

۷ - آب و دفع سموم از بدن

نقش دیگر آب این است که مواد زائد و سمومی مثل اوره را که در اثر متابولیسم مواد پروتئینی در بدن تولید می‌شود، دفع می‌کند. به یاد داشته باشید طی هر برنامه سم زدایی از بدن باید از آب استفاده کنید. این ماده حیاتی سموم را رقیق کرده از بدن دفع می‌کند.

آب مهم‌ترین ماده سم زدا محسوب می‌شود. آب با زدودن سموم از بدن به ارتقای سلامت آن کمک بسزایی می‌کند و دهیدراتاسیون یا از دست دادن آب بدن صدمات شدیدی را بر بدن وارد می‌کند.

۸ - آب و سوزش معده

یکی از فواید آب جلوگیری و درمان سوزش معده است. این عارضه ممکن است به احتمال نشانه‌ی کمبود آب در بخش فوقانی دستگاه گوارش بوده و نشانه‌ی مهم تشنگی بدن است. استفاده از داروهای ضد اسید در درمان این درد، دهیدراتاسیون را برطرف نمی‌کند و بدن همچنان از کمبود ذخیره آب رنج می‌برد. با نوشیدن آب، اسید معده، معالجه می‌شود، از این رو برای سیستم هاضمه مفید است.

۹ – آب و آرتریت

اثر دیگر این مایع حیاتی پیشگیری و بهبود آرتریت است. درد مفصلی روماتوئیدی یا همان آرتریت ممکن است نشانه‌ی کمبود آب در مفاصل دردناک است. این بیماری در هر دو گروه جوانان و سالمندان مشاهده می‌شود. استفاده از داروهای مسکن مشکل را برطرف نمی‌کند بلکه اثرات جانبی را هم در پی دارد. دریافت آب و کاهش مصرف نمک در درمان آرتریت موثر است.

۱۰ - آب و کمردرد

تأثیر آب در جلوگیری و درمان کمردرد نیز مطرح شده است. درد قسمت پایینی کمر و آرتریت ستون فقرات نشانه‌ی کمبود آب در ستون مهره‌ها و دیسک‌ها است. دریافت آب بیشتر به رفع این مشکلات کمک می‌کند.

۱۱ - آب و کاهش استرس

۸۵ درصد بافت مغز را آب تشکیل می‌دهد. به هنگام تشنگی، بدن و مغز، برای انجام فعالیت‌های خود با فشار و استرس مواجه می‌شوند. برای کاهش سطح استرس، همیشه به هنگام کار یک لیوان آب بر روی میز خود داشته باشید و یا به هنگام ورزش، یک بطری آب به همراه داشته باشید تا با استرس کمتری به فعالیت بپردازید.

۱۲- آب و جلوگیری از گرفتگی عضلات

نوشیدن آب باعث می‌شود که عضلات کمتر دچار گرفتگی شوند و اکسیژن رسانی کافی و پاک سازی سموم از آن‌ها راحت‌تر انجام شود.
آب و کلیه

همچنین آب به عنوان یک روان کننده در مفصل‌ها عمل می‌کند. هنگامی که بدن شما آب کافی داشته باشد، می‌توانید با قدرت بیشتر و با مدت زمان بیشتری کارهای بدنی را انجام دهید.

۱۳- آب و کاهش خطر ابتلا به سنگ‌های کلیه و مثانه

با کاهش نوشیدن آب، خطر ابتلا به سنگ‌های مجرای ادراری افزایش می‌یابد.
آب باعث رقیق کردن نمک‌ها و مواد معدنی موجود در ادرار می‌شود و مانع از تشکیل کریستال‌های سنگ‌های مجرای ادراری می‌شود. سنگ‌های کلیه و مثانه در ادرار رقیق نمی‌توانند شکل بگیرند، بنابراین خطر ابتلا به این عارضه‌های دردناک کاهش می‌یابد.

۱۴ - آب و جلوگیری از بیماری‌های مزمن

و بالاخره این که گفته می‌شود آب در جلوگیری از آنژین قلبی، میگرن، کولیت، آسم، فشار خون بالا، دیابت در مراحل اولیه، کلسترول بالا، افسردگی، سندرم خستگی مزمن، لوپوس، ام.اس و دیستروفی عضلانی نقش دارد.

http://dl.clip2ni.com/2011/6/1340998469_693jw8.gif

مضرات واقعی چای و قهوه

 
تاکنون بارها به این نکته اشاره کرده ایم که خوردن بیش از حد کافئین (اعم از چای و قهوه) برای خانم های باردار مجاز نیست. اما این بار قصد داریم به صورت جدی تر شما را نسبت به خطرات مصرف کافئین آگاه کنیم.

افکارنیوز: مطالعات اخیر نشان داده احتمال سقط جنین یا تولد نوزادانی با وزن غیرطبیعی در مادرانی که بیشتر از ۱۵۰ میلی گرم کافئین در روز را از طریق مختلف جذب کرده اند بیشتر است.

برخی مدارک نشان می دهد خوردن بیش از حد کافئین رشد جنین را به تاخیر می اندازد. البته در بعضی موارد هنوز رابطه ای بین خوردن این ماده و به دنیا آمدن نوزادان ناقص و نارس به دست نیامده اما از آنجا که اکثر این مشکلات به کافئین ربط پیدا کرده، به زنان باردار توصیه می شود که مصرف کافئین را به کمتر از ۳۰۰ میلی گرم در روز برسانند. مقدار میانگین کافئین موجود در یک فنجان قهوه حدود ۲۰۰ میلی گرم و در یک فنجان چای ۱۰۰ میلی گرم است.

http://dl.clip2ni.com/2011/6/1340998469_693jw8.gif

تأثیر عصاره نعناع در کاهش دردهای ناشی از میگرن

 

 

محقق برگزیده هجدهمین جشنواره علوم پزشکی رازی از تأثیر عصاره نعناع در کاهش دردهای ناشی از میگرن خبر داد.

به گزارش از وب دا، افشین برهانی، با بیان این که میگرن بیماری بسیار شایعی است، اظهار داشت:  18 درصد خانم ها و 6 درصد آقاین از میگرن رنج می برند.

وی افزود: دومین ویژگی این تحقیق و مقاله استفاده از آموزه های طب سنتی خودمان است که در این روش مالش پماد را بر روی نبض گیجگاهی پیشنهاد می کند و برای درمان میگرن ما از همین آموزه ها استفاده کردیم.

محقق برگزیده هجدهمین جشنواره رازی ادامه داد: مطالعه ای با روش تحقیق بسیار پیچیده و دقیق بر روی بیماران انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که مالش عصاره نعناع بر روی نبض گیجگاهی می تواند درد حملات میگرن و تهوع و استفراغ ناشی از درد میگرن را کاهش دهد.

دکتر برهانی خاطرنشان کرد: در آینده ای نزدیک در پی تهیه پچ حاوی عصاره نعناع و سایر داروها هستیم  تا باعث شود که حملات میگرنی هر چه سریعتر کاهش پیدا کند و بازگشت علائم را در میگرن نداشته باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد